Złotoryjanka straciła około 40 tysięcy złotych. Oszust nakłonił ją do zainstalowania aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do telefonu komórkowego
Do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi zgłosił a się kobieta, która poinformował a o utracie swoich oszczędności, podejrzewając jednocześnie, że padł a ofiarą oszustów.
Na jej telefon komórkowy zadzwonił mężczyzna mówiący wschodnim akcentem, podający się za pracownika firmy inwestycyjnej. Mężczyzna poinformował, że związku z prowadzonymi w przeszłości przez kobietę inwestycjami zostały do uregulowania pewne kwestie finansowe. W tym celu poprosił ją o kliknięcie w link, który jej wysłał i postępowanie zgodnie z jego instrukcjami. Kobieta kliknęła w otrzymany link, a następnie zalogowała się do bankowości elektronicznej. Zgodnie z kolejnymi wskazówkam i rozmówcy zainstalowała trzy aplikacje na telefon. Jedną z nich była szybka aplikacja do zdaln ego pulpitu. W trakcie wykonywania kolejnych działań zorientowała się, że saldo na jej dwóch kontach uległo zmianie. Oszust najprawdopodobniej wykorzystując zdalny dostęp do telefonu kobiety wykonał operacje bankowe z jej dwóch kont. W ten sposób kobieta straciła około 40 tysięcy złotych.
Mając na uwadze powyższy przykład, ostrzegamy i apelujemy o ostrozność . Do każdej rozmowy z konsultantem lub doradcą podchodź ze zdrowym rozsądkiem i stosuj zasadę ograniczonego zaufania. Jeśli konsultant, doradca lub inna osoba w trakcie rozmowy telefonicznej prosi nas o zainstalowanie aplikacji lub programów- uważaj, to może być oszust.
Pamiętaj również żeby nigdy nie udostępniać swoich danych.
Młodszy aspirant Dominika Kwakszys
Komenda Powiatowa Policji w Złotoryi